Syntolkade visningar med taktila hjälpmedel

Följ med på en syntolkad visning i museets samlingar eller tillfälliga utställningar. Visningen är kostnadsfri! Du kan välja att avsluta med Afternoon Tea.

sida-visning-syn.jpg

Syntolkade visningar med taktila hjälpmedel

Visningarna ges i små grupper. Tillsammans går vi långsamt i utställningen. Guiden presenterar konstverken med målande beskrivningar och stöd av taktila reliefer och ljudeffekter. Efter visningen finns möjlighet att fika i Museum Bar & Café och fortsätta samtalet.

Afternoon tea

Du kan avsluta visningen med Afternoon Tea som innehåller te eller kaffe, scones, två sorters marmelad, cream cheese och klosterost. Vill du ha guldkant kan du lägga till en morotskaka och ett glas mousserande vin.

Har du önskemål om glutenfritt, veganskt eller annan specialkost? Ange det i bokningen så serveras du ett passande alternativ.

Praktisk information

Vårterminen 2023 visas utställningen En postum resa in i framtiden. Visning tar cirka 1 timme. Samling i i receptionen på utsatt tid. För att alla ska höra använder våra guider mikrofon. Det finns även hörslinga i museet, säg till guiden på plats så hjälper hen till. Visningar kan bokas på svenska och engelska.

Datum och tid

Du kan boka denna visningar på onsdagar klockan 10:00. Räkna med att hela besöket, inklusive fika, tar cirka två timmar.

Visning: Fri entré
Afternoon Tea: 120 kronor/person
Afternoon Tea guldkant: 215 kronor/person.

Antal deltagare

Max 10 personer i varje grupp.

Boka genom att ringa eller skicka e-post

Boka en gruppvisning genom att ringa eller skicka e-post.
I mejlet anger du:

• önskat datum
  • antal personer
  • önskat språk
  • gruppens namn
  • om du önskar afternoon tea, samt eventuell specialkost

Telefon: 018-727 24 85 (endast tisdag-fredag: 10:00.00–17.00).
E-post: konstmuseum@uppsala.se

Uppdaterad: