Konsert: Torkel Rasmusson med Grammofonorkestern

Plats: Vasasalen

1 februari

Progglegendaren Torkel Rasmusson (Blå Tåget, Gunder Hägg) vägrar stå still. Nu kommer han tillsammans med sitt band Grammofonorkestern för en unik konsert, där de dyker ned i hans stora låtskatt.

Torkel-sida.jpg

Om konserten

Torkel Rasmusson är kanske mest känd som sångare och låtskrivare i proggbandet Blå Tåget. Nu är han fyllda 80 och ger fortfarande ut diktsamlingar, gör utsålda konserter och släppte två album under pandemin. Tillsammans med sitt stora, fina band Grammofonorkestern besöker han Uppsala konstmuseum för en unik konsert.

Grammofonorkestern består av Sigge Krantz (Träd, gräs och stenar) på bas, Liselotte Norelius (Syntjuntan, Anitas livs) på trummor, Amanda Fritzén (Darya och månskensorkestern) på dragspel och kör, Emma Nordenstam på cello och kör, Lars Fredrik Swahn på klaviatur, Reine Fiske (Dungen) på gitarr och Fredrik Ljungqvist på blås.

Boka

Boka din biljett via Tickster

Pris: 200 kronor

Art Night

Mellan 17.00-21.00 är det Art Night i museet. Baren har öppet mellan 17.00 och 21.00, med DJ, barmeny och kylda drycker. Kom gärna tidigt och stanna en stund efter konserten.

Reception, telefon: 018-727 24 82.

Tisdag - onsdag: 11.00-17.00
Torsdag: 11.00-20.00
Fredag - söndag 11.00-17.00.