Konsert: Maria Arnqvist

Plats: Uppsala konstmuseum

11 februari

Tid: 14:00 – 15:00

Maria Arnqvist känner vi främst som saxofonist i den gränsöverskridande folkduon Siri Karlsson. På Uppsala konstmuseum kommer hon att göra en exklusiv konsert för sitt första egna album tillsammans med en mindre sättning.

Om konserten

Maria Arnqvist har med sin solodebut gått tillbaka till sina rötter som klassiskt skolad pianist och backas upp av en liten kammarorkester. Med albumet ”Mary Rose and the Purple Quintet” visar hon en imponerande bredd och en vilja att utforska och utvecklas. Musiken är gripande och fantasifull på allra finaste sätt.

På Uppsala konstmuseum kommer hon att göra en intim och spännande konsert för albumet tillsammans med en mindre sättning.

Boka

Boka din biljett via Tickster

Pris: 100 kronor.

Mat och Dryck

Museum Bar & Café håller öppet till klockan 16.30 och serverar snacks, dryck och mat.

Reception, telefon: 018-727 24 82

Tisdag - onsdag: 11.00-17.00
Torsdag: 11.00-20.00
Fredag - söndag 11.00-17.00.