Kulturnatten: Samtal - Det inre landskapet

10_Eklund_Kullah_BG_700.jpg

Sten Eklund, Kullahusets hemlighet. Foto: Bo Gyllander

Konstnären Sten Eklund uppmärksammas på Kulturnatten
Projektet TRAKT tar sin utgångspunkt i Sten Eklunds svit Kullahusets hemlighet för att diskutera framtidens Uppsala, stadsutveckling och miljö.  Projektet samlar forskare, konstnärer och arkitekter.

Kom till paviljongen vid Segerstedthuset på Kulturnatten och delta i samtal om Det inre landskapet 16.00-18.00

Om samtalet

Malin Zimm, arkitekt PhD och Björn Norberg, curator och skribent, samtalar med Daniel Lövgren, PhD, Universitetslektor, Medie- och kommunikationsvetenskap och Susann Baez Ullberg, Docent, Universitetslektor i kulturantropologi, båda från Uppsala universitet.

Samtalet handlar om vad det innebär att vara människa i en föränderlig värld och hur vi formar och förhåller oss till vår miljö; det inre och det yttre landskapet.

På Facebook hittar du ytterligare information om samtalet

TRAKT genomförs av Zimm Hall i samarbete med Uppsala universitet, Akademiska Hus, Uppsala konstmuseum och med stöd från Uppsala kommun.