Guidad visning med middag - En abstrakt värld

Plats: Uppsala konstmuseum

17 oktober

Tid: 18:00 – 20:00

Följ med på en guidad visning i Uppsala konstmuseum och ät en god middag i konstmuseets restaurang. Vid detta tillfälle visas utställningen En abstrakt värld.

sida-digitalvisning.jpg

Natasha Dahnberg är intendent på museet och en av våra många uppskattade guider. Foto: Pär Fredin.

En abstrakt värld

Börja med en spännande rundvandring i museets samlingar eller tillfälliga utställningar och avsluta med en god middag i konstmuseets restaurang.

Vid detta tillfälle får du se och höra om museets samlingar som visas i temautställningen ”En abstarkt värld”. Här visas verk från 1900-talets mitt fram till i dag, en tid då den traditionella bilden av människor och natur luckras upp och ersätts med andra färger och djärvare uttryck.

I utställningen finns exempelvis Olle Baertling, Elin Odentia och Lars Erik Falk. De enskilda verken sätts i ett större sammanhang, vilket många av våra besökare uppskattar.

Middag

Därefter visas du till museets restaurang där du serveras en god middag. Har du önskemål om glutenfritt, veganskt eller annan specialkost? Ange det i bokningen under nästa steg så serveras du ett passande alternativ. Har du frågor om maten, kontakta restaurangen, telefon: 018-13 01 90.

Boka

Boka din biljett via Tickster

• visning och middag: 295 kronor
  • enbart visning: 50 kronor

Praktisk information

Samling i konstmuseets entré 18.00. Visningen är på svenska och tar cirka 45 minuter. Från 18.45 serveras middagen. Restaurangen har öppet till 21.00.

Museets reception, telefon: 018-727 24 82

Receptionen är bemannad under museets öppettider:
tisdag–onsdag: 11.00–17.00
torsdag: 11.00–20.00