Tänk på framtiden och var med i storskaligt konstverk

Vill du vara med i ett gigantiskt konstverk tillsammans med andra människor från hela Region Uppsala? Då är du varmt välkommen att delta i skapandet av videoverket All Eyes som pågår just nu.

all eyes.pngAll Eyes är ett storskaligt videoverk som kommer att projiceras på fasaderna på Uppsala Konsert & Kongress och Uppsala slott i samband med festivalen Otherworldly i oktober. Konstverket kommer att visa ögonpar från människor från hela regionen, som fotograferas medan de tänker på framtiden.

Hur går det till?

Du kommer att träffa en fotograf och en konstnär som frågar dig om dina tankar om framtiden, samtidigt som dina ögon fotograferas. Det är endast ögonen som kommer att visas i konstverket. Fotograferingen tar några minuter. Som tack för din medverkan får du en liten present.

Anmälan och praktisk information

Tierp

• När: torsdag 5 oktober kl. 13–18, du väljer vilken tid du vill komma när du anmäler dig via länken nedan
  • Var: Kulturhuset Möbeln, Grevgatan 19–21, Tierp

Till anmälan

Östhammar

• När: måndag 9 oktober kl. 13–18, du väljer vilken tid du vill komma när du anmäler dig via länken nedan
  • Var: Kulturhuset Storbrunn, Klockstapelsgatan 2, Östhammar

Till anmälan

Tidigare har fotograferingar till verket All Eyes ägt rum på Uppsala Konsert & Kongress, Gottsunda kulturhus i Uppsala och på CIK i Knivsta. Fler platser och datum kan tillkomma.

Om All Eyes

Bakom verket All Eyes står konstnärerna Peder Bjurman och Johannes Ferm Winkler. Verket skapas med stöd av Kulturrådets bidrag för regional utveckling. Mer information om projektet och stödet finns i pressmeddelande.

Läs mer om All Eyes här

2 oktober 2023