Skapande verkstad för barnfamiljer från Ukraina

Varje fredag anordnar vi skapande verkstad för barnfamiljer från Ukraina. Tillsammans med museets konstpedagoger tittar vi på museets utställningar och skapar i konstverkstaden.

Den skapande verkstaden anordnas varje fredag, mellan 1 april–27 maj. På plats finns rysk- och ukrainsktalande konstpedagoger som ger familjerna en minivisning i museet och sedan skapar de tillsammans i vår konstverkstad. Barnen får bland annat skulptera i lera, rita, måla eller testa alltihop.

Det första tillfället 1 april kom närmare trettio personer. Katarina och Volodimir Pavelko, två filmare från Kyiv var två av dem som kom med sina barn. Under dagen gjorde de den här fina filmen. Tack för det!

Känner du någon som kan vara intresserad av att gå? Tipsa gärna!

Information om aktiviteten

Tid mellan 1 april–21 april: 11.00-13.00
Tid från 22 april–27 maj: 14.30-16.30
Pris: fri entré
Ålder: 5 till 100 år
Språk: ukrainska och ryska
Plats: Uppsala konstmuseum. Samling i receptionen.

Anmälan

Anmäl dig genom att mejla konstmuseum@uppsala.se Du bokar en biljett per deltagare, det gäller både barn och medföljande vuxna. Du kan avboka biljetten fram till 24 timmar innan evenemanget.

Varmt välkommen!

8 april 2022