Otherworldly 2024 | 3–5 oktober | Save the date

Första helgen i oktober är Otherworldly tillbaka för tredje gången. Det är en festival för konst och elektronisk musik på Uppsala konstmuseum och Uppsala Konsert & Kongress.

OTW_FB-event700x366.jpg

Årets festival fortsätter att utforska det udda och utomvärldsliga i den elektroniska musikens och digitala konstens utmarker, genom att bjuda in ledande centralgestalter och nya spelare på fältet från både Sverige och övriga världen.

Bland årets konstinslag märks Tobias Bradfords egensinniga mekatroniska skulpturer som visas på Uppsala konstmuseum.

– Att få möta ett curerat program av konst och musik på olika platser som Uppsala konstmuseum, UKK och andra ställen i staden känns oerhört stimulerande. Otherworldly har en specifik stämning som skapar olika synergier och nya estetiska upplevelser, säger Daniel Werkmäster, museichef på Uppsala konstmuseum.

För mer information om programmet och medverkande artister och konstnärer, läs pressmeddelandet på Via TT:s webbplats

Läs om Otherworldly 2024 på UKK:s webbplats

Läs om Otherworldly 2023