Konserten med Wilson flyttas

Konserten med Jenny Wilson var tänkt att ske 4 mars. Med anledning av rådande omständigheter är konserten flyttad till torsdag 2 september 19.00.

I sin musik hämtar Jenny Wilson inspiration från personliga erfarenheter. Varje skivsläpp är baserat på en livsavgörande händelse som har kanaliserats ut i musiken. Hardship (2009) handlar om moderskap, Demand Impossible (2013) skrevs efter ett cancerbesked och EXORCISM (2018) är en uppgörelse med ett övergrepp. Genom det senaste albumet TRAUMA som släpptes 2019 fortsätter Jenny Wilson att undersöka samma teman och erfarenheter som i de tidigare skivorna.

Jenny Wilson är i höst albumaktuell, köpta biljetter gäller till konserten i september. Om ni istället önskar återbetalning av biljetten kontakta: konstmuseum@uppsala.se

Återbetalningen sker till det konto som biljetten betalades från.

Köpa biljetter till konserten görs här:

18 februari 2021