Konsert i utställningen Promzona

Lördag 19 mars 14.00 gästas vi av Erik Möller/Aetherania för en konsert i utställningen Promzona på vår fjärde våning.

Om konserten
På Uppsala konstmuseum får du höra låtar från Aetheranias senaste album, “Etherania ‘77” Låtarna är inspirerade från Super-8-filmer som hans morfar tagit på 40, 50- och 60-talet. Musiken är Aetheranias inre bilder av ett gulblekt Sverige i sommartid, märkliga elevfilmer och Berlinresor under kalla kriget, fast omvandlat till toner.

Om Aetherania
Erik Möller blev under sitt alias Unai hyllad av såväl New York Times och The Wire, grammisnominerad och har turnerat jorden runt. Under Unai utforskade Erik Möller gränsen mellan pop och dansmusik. Under artistnamnet Aetherania kan musiken liknas vid ett vandrande i gränslandet mellan minnen och musik. Etherania '77 är det andra släppet på nystartade etiketten Moderneswing och är den första delen i en kommande ambient samlarserie.

Mat & Dryck
Museum Bar & Café håller öppet till klockan 15.30 och serverar snacks, dryck och mat.

80 kronor (inklusive entréavgift till utställningen)

Scen
I utställningen Promzona – Pavel Otdelnov