Gestus: Finissage och katalogsläpp 21 augusti

En kritikerrosad utställning har nått sitt slut. På lördag 21 augusti anordnas finissage och katalogsläpp för utställningen Gestus. På söndag 22 augusti stänger utställningen.

Har du inte sett Lisa Jonasson och Matti Kallionens utställning Gestus? I helgen har du fortfarande chansen att uppleva deras myllrande fantasivärld. Museet har öppet mellan 11.00 och 17.00 både lördag och söndag.

Lördag 21 augusti mellan 12.00 och 15.00 anordnas finissage och katalogsläpp. Lisa Jonasson och Matti Kallioinen släpper då varsin katalog som har samproducerats till utställningen. På plats på museet blir det boksignering och möjlighet att prata med konstnärerna och få en rundtur i utställningen. Katalogerna, som är formgivna av Andreas och Fredrika Doré, ger en bredare bild av respektive konstnärskap, både genom text och bild.

Poeten Jenny Tunedal skrivit en dikt tillägnad Lisa Jonassons motivvärld, Vad händer med häpnad i det alltigenom häpnadsväckande. Filosofen och konstkritikern Lars-Erik Hjertström Lappalainen, skriver om Matti Kallioinens konstnärskap i essän Konstverk som är mer än ett.

Böckerna är inbundna i hårdpärm, 80 respektive 96 sidor och säljs under dagen till det förmånliga paketpriset 400 kr för båda katalogerna. Ordinarie pris är 250 kr styck.

Ingen anmälan till finissage och boksläpp behövs.
Välkommen!

19 augusti 2021