Fatima Moallim och Sofia Jernberg intar scenen

Stjärnskottet och konstnären Fatima Moallim möter den hyllade kompositören och musikern Sofia Jernberg. Tillsammans framför de en platsspecifik performance med komponenter som liveteckning och musik, helt unikt för denna dag.

Fatima, Sofia.jpgDen 6 maj intar Fatima Moallim och Sofia Jernberg scenen här på museet. Tillsammans framför de ett platsspecifikt verk med komponenter som musik och liveteckning.

Fatima Moallim är bild- och performancekonstnären som använder sig av teckning, performance och digitala verk. Ofta gör hon tillfälliga teckningar direkt på väggen i relation till rummet hon befinner sig i, teckningar som sedan suddas ut eller målas över.

Sofia Jernberg är kompositören, improvisatören och röstkonstnären som i många år rört sig obehindrat inom jazz, traditionsmusik, konstmusik och nutida experimentell musik.

Läs mer och boka biljett

20 februari 2023